Karis liv (lettlest tekst)

smiling-student_1301-114.jpg
Kari nyter livet som student.

Jeg heter Kari. Jeg ble født i Trondheim, men bor i Bergen. Her studerer jeg på universitetet. Først tok jeg ett år med historie. Nå studerer jeg engelsk. Jeg jobber som personlig trener to dager i uka. På fritida liker jeg å se film og lese bøker. Jeg har mange venner. Bestevenninna mi heter Siri. Hun er ett år eldre enn meg. Jeg har to yngre brødre som heter Kristian og Fredrik. De jobber begge på et bilverksted.

I sommer var jeg på ferie i Sverige. Familien min har hytte der. Vi pleier å kjøre båt på innsjøen som ligger like nedenfor hytta. I fjor falt faren min i vannet. Heldigvis er han god til å svømme. Rundt hytta er det mange dyr, blant annet elg og rådyr. Dessverre regner det ofte når vi er der. Men det er veldig fint der når sola skinner. Neste år skal Siri være med til hytta. Det blir kult.

Spørsmål:
1. Hvor bor Kari nå?
2. Hva gjør hun der?
3. Har Kari søsken?
4. Hvor var Kari i sommer?
5. Hva slags dyr fins ved hytta?
6. Hva skal skje til neste år?

Annonser

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.