Eirik Jensen (lettlest tekst)

Eirik Jensen er en tidligere politimann. Nå er han 60 år gammel og pensjonist. Eirik var en flink og populær politimann som fanget mange tyver. Han var spesielt flink til å snakke med kriminelle og få informasjon fra dem. Derfor løste han mange kompliserte og alvorlige saker.

Eirik hadde en venn som het Gjermund. Han hjalp vennen sin med å kjøpe narkotika. Til gjengjeld fikk han opplysninger om andre kriminelle. Men noen ganger fikk Eirik også penger fra Gjermund. Han gjemte pengene på hemmelige steder i huset sitt. En gang brukte han pengene som han fikk fra Gjermund til å pusse opp et bad.

Kollegene til Eirik likte ikke dette, og krevde at Eirik skulle slutte som politimann. Eirik måtte møte i retten og forklare hvorfor han hadde mottatt penger fra en kriminell. Det gikk ikke så bra, og dommerne bestemte at Eirik måtte sitte i fengsel. Eirik påsto at han bare hadde prøvd å samarbeide med Gjermund for å få informasjon, men dommerne trodde ikke på ham.

Eirik ble veldig sint og lei seg, og skrev en bok om saken. Om 20 år vil Eirik komme ut fra fengselet. Da vil han være en 80 år gammel mann. Gjermund må også sitte i fengsel. De er ikke venner lenger.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s