Bellas liv – lettlest tekst

Bella er en glad hest. Hun er fem år gammel. Bella bor i et lite fjøs på landet. Der passes hun av ei 14 år gammel jente som heter Sigrid. Hver morgen klokka 8 kommer Sigrid med høy til hesten. Noen ganger får den også gulrot. Det liker den veldig godt.

Om formiddagen tar Sigrid med seg Bella til skogen. Der går hesten rundt alene og spiser gress. Noen ganger ser hun andre dyr, for eksempel rev, rådyr og mus. Bella har en hemmelig venn som heter Roger Rådyr. Ingen vet at de to er venner. De løper sammen når ingen ser dem.

Når Sigrid kommer og henter Bella om ettermiddagen, er hun sliten og mett. Men hun liker å ri sammen med Sigrid. Jenta er snill med hesten og klapper den på ryggen. Om kvelden legger Bella seg for å sove i fjøset. Noen ganger kommer hunden Roy for å si god natt.

hest.png

Annonser

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.