En dag Martins liv (lettlest tekst)

På tirsdag våknet Martin klokka sju. Etter en halv time sto han opp. Først lagde han frokost. Det var som vanlig en müsli bestående av havregryn, bær, nøtter, tørket frukt og surmelk. Etter frokost tok Martin en dusj. Da han skulle tørke seg, skled han på gulvet. Men det gikk bra. Han skadet seg heldigvis ikke.

Martin kledde som vanlig på seg undertøy, sokker, bukse og genser. Han valgte en varm ullgenser, ettersom det var litt kaldt ute. Da gutten skulle gå ut, kunne han ikke finne bankkortet sitt. Det hadde falt ned bak sofaen. Martin tok også med seg matpakke: tre brødskiver med pølse og ost som pålegg.

Martin kjørte så bil ned til sentrum. Der parkerte han i et parkeringsanlegg, og gikk for å handle. Han kjøpte brød, melk, frukt, grønnsaker, bønner, kjøtt og fisk. Martin glemte å kjøpe vaskemiddel, så han måtte gå tilbake til butikken. Deretter dro han hjem for å hvile.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s