En dag i Martins liv (lettlest tekst)

På tirsdag våknet Martin klokka sju. Etter en halv time sto han opp. Først lagde han frokost. Det var som vanlig en müsli bestående av havregryn, bær, nøtter, tørket frukt og surmelk. Etter frokost tok Martin en dusj. Da han skulle tørke seg, skled han på gulvet. Men det gikk bra. Han skadet seg heldigvis ikke.

Martin kledde som vanlig på seg undertøy, sokker, bukse og genser. Han valgte en varm ullgenser, ettersom det var litt kaldt ute. Da mannen skulle gå ut, kunne han ikke finne bankkortet sitt. Det hadde falt ned bak sofaen.

Martin kjørte så bil ned til sentrum. Der parkerte han i et parkeringsanlegg, og gikk for å handle. Han kjøpte brød, melk, frukt, grønnsaker, bønner, kjøtt og fisk. Martin glemte å kjøpe vaskemiddel, så han måtte gå tilbake til butikken. Deretter dro han hjem igjen.

Hjemme gjorde Martin litt husarbeid, før han spiste lunsj. Etterpå gikk han ut for å stelle litt i hagen. Deretter spiste han middag, og tok med seg en kopp kaffe ut på terassen. Sola hadde tittet fram, så det var koselig å sitte der å slappe av litt. Om kvelden så han på TV før han gikk og la seg rundt klokka 11.

Reklame

Legg inn en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s