En bilulykke (lettlest tekst)

Det var en onsdag ettermiddag. Berit kjørte bil til hytta. Hun gledet seg til ferien. Plutselig så hun en mørk skygge foran seg. Det var en elg som løp over veien. Dessverre rakk hun ikke å bremse, og kolliderte med dyret. Det sa «pang». Elgen lå skadet på veien. Berit var i sjokk, men greide å ringe til politiet. Hun følte seg kvalm og hadde vondt i den venstre armen. Dessuten blødde hun neseblod. Et eldre ektepar stoppet og prøvde å hjelpe henne.

Etter et kvarter ankom politiet. De avlivet elgen og hjalp Berit ut av bilen. Deretter tok de henne med til sykehuset. Der ble hun møtt av en lege og to sykepleiere. De undersøkte henne grundig og satte på bandasje. Hun hadde brukket armen. Etter to timer sovnet hun. Dagen etter fikk pasienten besøk av søstrene sine, som hadde med blomster og sjokolade. Berit måtte være på sykehuset i fire dager. Deretter dro hun til hytta og feiret de siste dagene av påskeferien. Men hun kunne ikke gå på ski denne påska.

Spørsmål:

1. Hvordan reiste Berit til hytta?
2. Hvilket dyr kolliderte hun med?
3. Hvilken kroppsdel ble skadet i ulykken?
4. Hvor lenge måtte Berit være på sykehuset?
5. Hvilke familiemedlemmer kom på besøk?
6. Hva gjorde Berit etter oppholdet på sykehuset?

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s