På reise (lettlest tekst)

I vinter reiste Svein og Grete rundt på Vestlandet. Først dro de til Bergen. Der besøkte de Bryggen og Grieghallen. Det var en interessant opplevelse. Dessverre regnet det hele tiden. De bodde på Hotell Marin i sentrum. Etter tre dager i Bergen reiste de videre til Ålesund. Der besøkte de Gretes venninne Heidi. Det var et hyggelig møte. De hadde ikke sett hverandre på tre og et halvt år. Heidi er gift med Ronny og har tre barn.

Deretter gikk turen til Molde, som ligger i Romsdalen. Der gikk Svein på fotballkamp, og så Molde slå Ålesund 3-0. Molde har et av landets beste fotballag. Grete, som ikke er interessert i fotball, var i stedet i byen og handlet klær. Hun kjøpte tre kjoler og to skjørt på tilbud. Deretter dro de videre til Kristiansund, som ligger på Nordmøre. Der gikk de på restaurant og spiste fersk torsk.
Svein og Grete var enige om at det hadde vært en vellykket tur.

Spørsmål:

1. Hvilke byer besøkte Svein og Grete?
2. I hvilken landsdel ligger disse byene?
3. Hvilke severdigheter opplevde de i Bergen?
4. Hvor lenge er det siden Grete og Heidi møttes sist?
5. Hva heter Heidis ektemann.
6. Hvorfor ville Grete handle klær i stedet for å se fotball?

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s